Takenlijstjes en Denk aan de melk

1 Reactie

Ik ben geen beste planner en vreselijk met to-do-lijstjes: ik maak ze wel, zeker als ik een hoop te doen heb, maar kijk er dan vervolgens nooit meer naar. En als ik dan weer wil beginnen moet dat eerst weer uitgezocht, zucht…
Op mijn werk heb ik natuurlijk wel een ‘Tasks’ lijstje van Outlook, maar dat zijn werk-werkjes en privé zijn er toch ook wel dingetjes die je liever niet wilt onthouden maar op een gegeven moment wel gedaan wilt hebben 🙂 .
Punt is natuurlijk dat je, als je meerdere computers hebt, dat het beste ergens op internet kunt stallen, zodat je er overal vandaan bij kunt. Dan kun je een van de ‘Google-documenten’ nemen, maar er zijn meer opties.

Ik heb goede dingen over ‘ remember the milk‘ gehoord (bv polle en Lifehackers) : een online takenlijstjes systeem dat je via Firefox kunt koppelen aan je Gmail account, en/of berichtjes naar je mobiel kunt laten sturen. De provider van mijn mobiel (KPN) zit er helaas niet bij, dus dat gaat niet lukken*, maar misschien is het een optie om het eens via een Gmail adres te laten lopen. Een goede raad die ik uit Zen habits heb opgepikt is om alles wat je moet doen op te schrijven, zodat dat uit je hoofd is, en je wat relaxter leeft. Het proberen waard, niet 😉 .

*Je kunt ook uploaden via Twitter; dat kan wel via SMS, dus de telefoon.
(Geprobeerd en het werkt: er zijn 6600 mensen die dat doen 🙂 )

1 thoughts on “Takenlijstjes en Denk aan de melk

  1. Pingback: Op zoek naar een ander Todo systeem « Dee'tjes

Plaats een reactie